شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت دولت به دنبال این است به بخشی از کارکنان دولت به جای عیدی نوروز، سکه بهارآزادی دهد.

علیرضا علی‌احمدی در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب که امروز در دبستان دخترانه رفاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: «مطالبات معوقه فرهنگیان چند بخش است که یک بخش آن مانند سرانه مدارس باید حتماً نقدی پرداخت شود و نمی‌توانیم غیرنقدی پرداخت کنیم.»

به گفته او دولت به دنبال راهی برای پرداخت معوقات کارمندان خود است که تورم را بالا نبرد.

علی احمدی گفت: «چند راه تاکنون به ذهن ما رسیده است که البته هیچ اجباری برای انجام این راه‌ها نیست. یکی از راهکارها این است که پاداش‌ها و مطالباتی که حجمش از یک مبلغی بالاتر است و به روزمرگی همکاران بستگی ندارد، از طریق سهام عدالت واگذار شود.»

وی اضافه کرد: «سهام عدالت فرصت بسیار خوبی البته برای کسانی که عجله ندارند، است. می‌توانند سهام را بفروشند یا نگه دارند و از سود آن‌ها بهره ببرند.»

به گزارش خبرگزاری فارس سرپرست آموزش و پرورش راهکار دوم را این دانست که دولت به کارخانجات سازنده کالاهای سرمایه‌ای ارز دهد و آن‌ها هم رونق به تولید دهند و هم خرج واردات قطعات و موادی که نیاز دارند را بپردازند و این محصولات را از طریق تعاونی فرهنگیان با قیمت مناسب در اختیار فرهنگیانی که مطالبه بزرگ دارند، قرار دهند.

راهکار سومی که علی‌احمدی از آن خبر می‌دهد این است و ممکن است یک فاصله زمانی اتفاق بیفتد، اهدای سکه به جای مطالبات است. دولت هم به دنبال این است به بخشی از کارکنان دولت به جای عیدی سکه دهد.

به گفته علی‌احمدی چون در این مقطع باید تعداد زیادی سکه ضرب شود تا به کارکنان داده شود نوبت آموزش و پرورش به عید نمی‌رسد.

کد خبر 43265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز